Додаткові витрати при покупці квартири в новобудові

  • 2 місяці тому назад

Окрім оплати оформлення угоди, при покупці житла в новобудові слід враховувати й інші фінансові витрати, які неминуче виникнуть. Пропонуємо ознайомитися з можливими додатковими витратами, щоб мати змогу оцінити їх і заздалегідь підготуватися.

Покупка нерухомості на первинному ринку потребує не лише врахування супутніх витрат, але й розуміння, чи можна їх уникнути. Як оцінити загальну вартість квартири з усіма витратами?

Перелік витрат
Загальна сума фінансових витрат на покупку квартири в новому будинку складається з таких пунктів:

  1. Оплата загальної вартості житла.
  2. Податки на юридичне супроводження (сюди включені юридичні та нотаріальні послуги, комісія за договір тощо).
  3. Оплата всіх банківських послуг.
  4. Оплата комунальних платежів.
  5. Додаткові витрати на неузгоджені квадратні метри.
  6. Оплата послуг фахівця з прийому житла.

Якщо не правильно прорахувати усі витрати, то покупець може зіткнутися з фінансовими труднощами. Можливо, не вистачить необхідної суми, і тоді доведеться терміново шукати додаткові кошти: брати кредит в банку, позичати у родичів чи друзів.

Розміри витрат
Обсяг витрат може залежати від таких факторів:

  1. Час покупки квартири (на етапі котловану, будівництва блоку або здачі в експлуатацію — це впливає на загальну вартість житла).
  2. Обраний спосіб оплати (можна скористатися розстрочкою чи кредитом з поетапними виплатами або оплатити всю суму одразу). У часи фінансової стабільності розстрочка може стати вигідною як для компанії, так і для майбутнього власника.
  3. Спосіб купівлі житла (це можуть бути цільові облігації, акт купівлі-продажу, інвестиційний договір тощо). Також може бути варіант, коли покупець оплачує всі податкові витрати самостійно за домовленістю з продавцем, якщо квартира продається за зниженою ціною.

Усі ці витрати на придбання житла не вказуються в прейскурантах або рекламних буклетах, але про них завжди намагаються попередити клієнта в відділах продажів будь-якої компанії-забудовника. Тому краще мати хоча б мінімальний резерв коштів для угоди.

Оподаткування та супровід юристів
Укладення договору купівлі-продажу завжди супроводжується оформленням прав власності, і всі необхідні дані повинні бути внесені до державного реєстру. За ці послуги клієнт платить державне мито. В Україні воно складає 1% від вартості, зазначеної в договорі. Така ж сума в обов’язковому порядку вноситься до Пенсійного фонду.

В Україні є пільги на оплату для інвалідів ВОВ, першої-другої групи, ліквідаторів ЧАЕС, за наявності відповідних документів. Від внеску до Пенсійного фонду звільняються ті громадяни, які перебувають на квартирному обліку або купують житло вперше.

Покупка житла в новобудовах передбачає супровід юриста. Всім зрозуміло, що послуги кваліфікованого спеціаліста коштують грошей.

Додаткові витрати при покупці квартири в новобудові

Також додаткові фінансові витрати можуть виникнути через договори на іпотеку або розстрочку. Цими способами можуть скористатися всі, кому не вистачає певної суми коштів. Такі договори необхідно вивчати разом із юристом. Це допоможе уникнути прихованих відсоткових ставок, штрафів, сумнівних страховок та інших платежів. Адже не рідко буває так, що саме ця частина витрат перевищує всі інші.

Як правильно реєструвати нерухомість, які етапи та документи
Під час реєстрації прав власності клієнт завжди платить адміністративний збір у розмірі 0,1 від прожиткового мінімуму. Для цього потрібно оформити та отримати технічний паспорт на житло, в Україні це коштує близько 400 гривень.

Оплата послуг банку
При вартості житла понад 50 000 гривень розрахунок між покупцем і продавцем має проводитися офіційно через банк. Купуючи квартиру в новобудові, пам’ятайте, що готівковий розрахунок заборонений.

Процес передачі грошей і розмір комісії банку потрібно уточнити заздалегідь, оскільки вони можуть відрізнятися в залежності від типу угоди. Усі додаткові витрати у вигляді різноманітних комісій за оформлення угоди або інших важливих документів виникають залежно від угоди. За різної вартості ці витрати можуть становити кілька відсотків від вартості, тому уважно все вивчайте разом із юристом і не бійтеся ставити запитання, якщо щось не розумієте.

Зробити витрати мінімальними можна, якщо провести 100% оплату через відкриття рахунку в банку-партнері забудовника та перевести гроші на рахунок компанії.

Оплата комунальних послуг
Іноді новий будинок не здається під заселення в обумовлені терміни. Часто ці терміни зміщуються через проблеми з поштовою адресою або іншими необхідними документами. Тому покупець може бути змушений оплачувати опалення, обслуговування території та інші витрати. Якщо заїзд припадає на опалювальний сезон, рахунки за комунальні послуги можуть бути значними. А якщо врахувати нинішні ціни на тепло, переплата може бути космічною.

Неузгоджені квадратні метри
Може трапитися так, що після здачі об’єкта кількість квадратних метрів виявиться більшою або меншою, ніж заявлено спочатку. Багато залежить від того, як цей пункт прописаний в договорі. Є поняття «порогових значень», зазвичай це всього лише 1 квадратний метр. Все, що менше цього метра, не враховується і не оплачується. Зазвичай у договорі вказано, що власник повинен оплатити ці метри в найкоротший термін після здачі будинку в експлуатацію.

Оплата послуг фахівця з прийому нерухомості


Квартиру в новобудові краще приймати так, щоб не пропустити навіть найменші дефекти, допущені будівельниками під час робіт. Для цього варто звернутися до професіоналів, які мають все необхідне обладнання та технічні знання. Такі фахівці за два години зможуть визначити всі дефекти та допомогти вирішити питання з компанією-забудовником. Ці послуги не безкоштовні, але вони дозволять заощадити час та нерви клієнта.

Окрім згаданих витрат, можуть виникнути й інші. Наприклад, якщо ви вирішите перепланувати квартиру під час будівництва або оформлення іпотеки. Ціна на перепланування зазвичай становить близько 1-1,5% від вартості житла, і така послуга надається лише за умови 100% передоплати. Якщо оформляєте іпотеку, вам доведеться додатково сплатити комісію, яка може становити 1-3% від суми, а також щорічно оплачувати страховку. Утім, довгострокові іпотеки та кредити в наш час зустрічаться доволі рідко.

Compare listings

Порівняйте